TEACHERs TRANSFER RULE -HOW TO APPLY DISTRICT TRANSFER [LP UP HS]
প্ৰাথমিক বিদ্যালয়ৰ বাবে শিশুৰ কেন্দ্ৰীয় বিনামূলীয়া আৰু বাধ্যতামূলক শিক্ষাৰ অধিকাৰৰ অনুসূচী, ২০০৯ আৰু আইন নং ৩৫ৰ ২১ নং নিয়মৰ সৈতে পঢ়া ১৯ আৰু ২৫ নং ধাৰাত থকা বিধান অনুসৰি পিটিআৰ গণনা কৰিব লাগিব শিশুৰ পৰা বিনামূলীয়া আৰু বাধ্যতামূলক ২০০৯ চনৰ শিক্ষা নিয়ম, ২০১১।এখন বিদ্যালয়ত উপলব্ধ শিক্ষকৰ সংখ্যা গণনা কৰাৰ সময়ত, সমগ্ৰ শিক্ষা অভিযানে প্ৰদান কৰা শিক্ষককে ধৰি শ্ৰেণী নিৰ্বিশেষে বিদ্যালয়ত কৰ্মৰত সকলো শিক্ষক বা টিউটৰ আৰু ঠিকাভিত্তিক শিক্ষক, নিৰ্দিষ্ট দৰমহাৰ শিক্ষক আৰু চৰকাৰে নিযুক্তি দিয়া অন্য যিকোনো শ্ৰেণীৰ শিক্ষক, কিন্তু কোনো অনিয়মীয়া বা অবৈধ শিক্ষকক বাদ দি, বিবেচনা কৰিব লাগিব; মাধ্যমিক বিদ্যালয়ৰ বাবে ৪০ জন ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বিপৰীতে এজন শিক্ষক বা টিউটৰ থাকিব লাগিব। এখন মাধ্যমিক বিদ্যালয়ৰ সামগ্ৰিক পিটিআৰ ৪০:১ হ’ব লাগিব, অৰ্থাৎ চল্লিশজন ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বিপৰীতে এজন শিক্ষক। নিম্ন প্ৰাথমিক বিদ্যালয়ত ৩০:১ আৰু উচ্চ প্ৰাথমিক বিদ্যালয়ত ৩৫:১ ছাত্ৰ শিক্ষক ৰ অনুপাত হব লাগিব।
এই আইন অনুসৰি প্ৰাথমিক বিদ্যালয়ৰ শিক্ষকসকলক আন্তঃজিলা বদলিৰ পৰামৰ্শ দিয়াৰ বাবে তলত উল্লেখ কৰা ৰাজ্যিক পৰ্যায়ৰ সমিতিখন যোগ্য কৰ্তৃপক্ষ হ’ব:
(ক) MISSION DIRECTOR,SAMAGRA SIKHSHA ABHIYAN ASSAM!
(খ) DIRECTOR, ELEMENTARY EDUCATION ASSAM
মাধ্যমিক বিদ্যালয়ৰ শিক্ষকসকলক আন্তঃজিলা বদলিৰ পৰামৰ্শ দিয়াৰ বাবে তলত উল্লেখ কৰা ৰাজ্যিক পৰ্যায়ৰ সমিতিখন যোগ্য কৰ্তৃপক্ষ হ’ব:
(ক) MISSION DIRECTOR,SAMAGRA SIKHSHA ABHIYAN ASSAM!
(খ) DIRECTOR, SECONDARY EDUCATION ASSAM
এই ধাৰাটোৰ উপ-অনুচ্ছেদ (১) আৰু (২)ত উল্লেখ কৰা ৰাজ্যিক পৰ্যায়ৰ সমিতিয়ে, ধাৰা ৪ত উল্লেখ কৰা অনুসৰি পিটিআৰ নীতি-নিয়ম উলংঘা কৰি জাৰি কৰা যিকোনো হস্তান্তৰৰ আদেশ বাতিল কৰাৰ পৰামৰ্শও দিব পাৰে।
TYPE OF TRANSFER
ক) ধাৰা ৬ (ঘ) আৰু ৭ (গ)ৰ অধীনত শিক্ষক বদলিৰ বাবে আবেদন প্ৰ-পত্ৰ;[ DIRECT TRANSFER]
(খ) ধাৰা ৮ৰ অধীনত পাৰস্পৰিক হস্তান্তৰৰ বাবে অনলাইন প্ৰক্ৰিয়াৰ পদ্ধতি;[MUTUAL TRANSFER]
প্ৰাথমিক বা মাধ্যমিক শিক্ষা বিভাগৰ জ্যেষ্ঠ অতি সচিবে, ক্ষেত্ৰ অনুসৰি, ৰাজ্যিক পৰ্যায়ৰ সমিতিৰ পৰামৰ্শৰ ভিত্তিত নিজ নিজ নিযুক্তি কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা শিক্ষকৰ আন্তঃজিলা হস্তান্তৰ আদেশ জাৰি কৰাৰ বাবে অনুমোদন প্ৰদান কৰিব লাগিব, এই আইনৰ ধাৰা ৪ৰ বিধান অনুসৰি পৰামৰ্শ দিয়া হৈছে বুলি সন্তুষ্ট হোৱা: যদিহে পূৰ্বতে উল্লেখ কৰা ধৰণে নিজ নিজ বিভাগৰ জ্যেষ্ঠ সৰ্বাধিক সচিবে, যিকোনো বদলিৰ পৰামৰ্শ অনুমোদন কৰাৰ সময়ত নিশ্চিত কৰিব লাগিব যে কোনো শিক্ষকক নিম্ন পিটিআৰ বিদ্যালয়ৰ পৰা বদলি কৰা নহয় এই আইনৰ ধাৰা ৯ৰ অধীনত বাহিৰে হাই পিটিআৰ বিদ্যালয়লৈ যাব লাগিব।
HOW TO APPLY INTER DISTRICT TRANSFER
তলত উল্লেখ কৰা জিলা পৰ্যায়ৰ সমিতিখন জিলাৰ ভিতৰত শিক্ষকৰ আন্তঃবিদ্যালয় বদলিৰ পৰামৰ্শ দিয়াৰ বাবে যোগ্য কৰ্তৃপক্ষ হ’ব :
(ক) জিলাখনৰ অতিৰিক্ত উপাযুক্ত (শিক্ষা )-.-।অধ্যক্ষ ;
(খ) জিলা প্ৰাথমিক শিক্ষা বিষয়া বা বিদ্যালয়ৰ পৰিদৰ্শক, ক্ষেত্ৰ অনুসৰি, - সদস্য সম্পাদক;
(গ) জিলাখনৰ বিদ্যালয়সমূহৰ সকলো উপ পৰিদৰ্শক ---- - সদস্য; আৰু
(ঘ) সংশ্লিষ্ট ব্লক শিক্ষা বিষয়া - সদস্য।[BEEO]
নিয়োগ কৰ্তৃপক্ষই জিলা পৰ্যায়ৰ সমিতিৰ পৰামৰ্শৰ ভিত্তিত জিলাৰ ভিতৰত শিক্ষকসকলৰ আন্তঃবিদ্যালয় বদলিৰ আদেশ জাৰি কৰিব I সংশ্লিষ্ট নিযুক্তি কৰ্তৃপক্ষই বদলিৰ আদেশ জাৰি কৰাৰ সময়ত নিশ্চিত কৰিব লাগিব যে এই আইনৰ ধাৰা ৯ৰ অধীনত বাদে কোনো শিক্ষকক নিম্ন পিটিআৰ বিদ্যালয়ৰ পৰা উচ্চ পিটিআৰ বিদ্যালয়লৈ বদলি কৰা নহয়।
বিদ্যালয়ত থকা শিক্ষকৰ প্ৰয়োজনীয়তা অনুসৰি আৰু লগতে বিষয়ভিত্তিক প্ৰয়োজনীয়তা বিবেচনা কৰি জিলাখনৰ ভিতৰত এখন মাধ্যমিক বিদ্যালয়ৰ পৰা আন এখন মাধ্যমিক বিদ্যালয়লৈ শিক্ষকসকলক বদলি কৰিব পাৰিব।এখন মাধ্যমিক বিদ্যালয়ৰ সামগ্ৰিক পিটিআৰ ৪০:১ অৰ্থাৎ চল্লিশজন ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বিপৰীতে এজন শিক্ষক আৰু সেই বিষয়ৰ বাবে এজন শিক্ষক প্ৰদানৰ বাবে এটা বিশেষ বিষয়ৰ বাবে নূন্যতম ১০ জন ছাত্ৰ থাকিব লাগিব।
PERIOD OF TRANSFER
শৈক্ষিক ক্ষতি কম কৰিবলৈ গ্ৰীষ্মকালীন ছুটীৰ সময়সীমা। জিলা প্ৰাথমিক শিক্ষা বিষয়া বা বিদ্যালয়ৰ পৰিদৰ্শক আৰু জিলা পৰ্যায়ৰ সমিতিয়ে পিটিআৰ নীতি-নিয়ম অনুসৰি আৰু এই আইনৰ বিধানসমূহ মানি চলি বিদ্যালয়সমূহত শিক্ষকসকলক বদলি আৰু নিযুক্তিৰ বাবে ব্যৱস্থা গ্ৰহণ কৰিব, যাতে বদলিৰ নিৰ্দেশ জাৰি কৰিব পৰা যায় গ্ৰীষ্মকালীন ছুটীৰ ভিতৰত, সংশ্লিষ্ট নিযুক্তি কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা।
DISTRICT TO DISTRICT TRANSFER
এজন শিক্ষকৰ দ্বাৰা বদলিৰ বাবে আবেদন ৰাজ্যিক পৰ্যায়ৰ সমিতিলৈ প্ৰেৰণ কৰিব লাগিব আৰু জিলা প্ৰাথমিক শিক্ষা বিষয়া বা বিদ্যালয় পৰিদৰ্শকৰ জৰিয়তে, ক্ষেত্ৰ অনুসৰি, নিৰ্ধাৰিত প্ৰপত্ৰত ৰাজ্যিক পৰ্যায়ৰ সমিতি আবেদনখন আগতে দাখিল কৰিব লাগিব । আবেদন লাভ কৰাৰ পিছত ৰাজ্যিক পৰ্যায়ৰ সমিতিয়ে আবেদনখন পৰীক্ষা কৰিব লাগিব আৰু আবেদনত উল্লেখ কৰা ভিত্তি বা কাৰণসমূহৰ সৈতে সন্তুষ্ট হোৱাৰ পিছত, শিক্ষকে বদলিৰ বাবে আবেদন কৰা জিলাখনৰ নিম্ন পিটিআৰ বিদ্যালয়সমূহৰ খালী পদসমূহ চিনাক্ত কৰিব লাগিব। সকলো বদলিৰ প্ৰভাৱ গ্ৰীষ্মকালীন ছুটীৰ সময়ছোৱাত কৰিব লাগিব, যাতে শৈক্ষিক লোকচান কম হয়। জিলা প্ৰাথমিক শিক্ষা বিষয়া বা বিদ্যালয় পৰিদৰ্শক আৰু ৰাজ্যিক পৰ্যায়ৰ সমিতিয়ে পিটিআৰ নীতি-নিয়ম অনুসৰি আৰু এই আইনৰ বিধানসমূহ মানি চলি বিদ্যালয়সমূহত শিক্ষকসকলক বদলি আৰু নিযুক্তিৰ বাবে ব্যৱস্থা গ্ৰহণ কৰিব, যাতে বদলিৰ নিৰ্দেশ জাৰি কৰিব পৰা যায় গ্ৰীষ্মকালীন ছুটীৰ ভিতৰত, সংশ্লিষ্ট নিযুক্তি কৰ্তৃপক্ষৰ দ্বাৰা। হস্তান্তৰৰ বাবে এটাতকৈ অধিক আবেদনৰ ক্ষেত্ৰত, এই আইনৰ ধাৰা ৬ (ঘ)ত উল্লেখ কৰা পদ্ধতি, যথাযথভাৱে প্ৰযোজ্য হ’ব।
প্ৰথম অগ্ৰাধিকাৰ বিভিন্ন সক্ষম শিক্ষকসকলক দিয়া হ’ব আৰু অন্যান্য শিক্ষকসকলৰ বাবে শিক্ষকসকলৰ আন্তঃজ্যেষ্ঠতাৰ ওপৰত সিদ্ধান্ত লোৱা হ’ব:যদিহে এই শ্ৰেণীৰ ভিতৰত এজন পুৰুষ শিক্ষকৰ তুলনাত ভিন্নভাৱে সক্ষম মহিলা শিক্ষয়িত্ৰীক অগ্ৰাধিকাৰ দিয়া হ’ব আৰু দুজন ভিন্নভাৱে সক্ষম শিক্ষকৰ মাজত ওজন নিজ নিজ শতাংশ অক্ষমতাৰ ভিত্তিত দিয়া হ’ব ,
-----------১০ (দহ) বছৰ বা তাতকৈ অধিক সময় ধৰি অবিৰতভাৱে কাম কৰা এজন শিক্ষকে নিজৰ গৃহ জিলালৈ বা ওচৰৰ সংলগ্ন জিলালৈ বদলিৰ বাবে আবেদন কৰিব পাৰে।
----------এজন ভিন্নভাৱে সক্ষম শিক্ষকে এখন জিলাত দুবছৰ কাম কৰাৰ পিছত নিজৰ গৃহ জিলালৈ বা ওচৰৰ সংলগ্ন জিলালৈ বদলিৰ বাবে আবেদন কৰিব পাৰে।
CONDITION OF APPLYING TRANSFER
বদলি বিচৰাৰ ভিত্তি
এজন শিক্ষকে কেৱল তলত দিয়া ভিত্তিতহে বদলি বিচাৰিব পাৰে :
(ক) বিবাহৰ বাবে বাসস্থান সলনি কৰাৰ বাবে;
(খ) বৃদ্ধ আৰু অসুস্থ পিতৃ-মাতৃক চোৱা-চিতা কৰাৰ বাবে;
(গ) মহিলা শিক্ষয়িত্ৰীসকলৰ সুৰক্ষা আৰু সুৰক্ষাৰ বাবে;
(ঘ) শিক্ষক আৰু/বা তেওঁলোকৰ ওপৰত নিৰ্ভৰশীলসকলৰ চিকিৎসাৰ বাবে;
(ঙ) এই আইনৰ ধাৰা ৭ত উল্লেখ কৰা কাৰণসমূহৰ বাবে;
আন যিকোনো নিৰ্দিষ্ট আৰু ন্যায্য ভিত্তিৰ বাবে।
On receipt of application, the State Level Committee shall examine the application and on being satisfied with the grounds or reasons stated in the application, shall identify vacant posts in Low PTR schools of the district to which the transfer is applied for by the Teacher, in consultation with the Appointing Authority of the district.
ছাত্ৰ-ছাত্ৰীসকলক শৈক্ষিক সমৰ্থনত বিৰূপ প্ৰভাৱ নেপেলোৱাকৈ শিক্ষকৰ পাৰস্পৰিক হস্তান্তৰ [mutual transfer]কৰাটো নিৰ্ধাৰিত অনুসৰি অনলাইন প্ৰক্ৰিয়াৰ জৰিয়তে প্ৰতি বছৰে স্বচ্ছভাৱে কৰা হ’ব:যদিহে পাৰস্পৰিক হস্তান্তৰ কেৱল একে মৰ্যাদাৰ শিক্ষকৰ মাজত আৰু লগতে কেৱল একে বিষয়ৰ শিক্ষকৰ মাজতহে অনুমতি দিয়া হ’ব।
এজন শিক্ষকক নিম্ন পিটিআৰ বিদ্যালয়ৰ পৰা বদলি কৰিলে, নিযুক্তি কৰ্তৃপক্ষই এই আইনৰ বিধান অনুসৰি পিটিআৰ নীতিসমূহ বজাই ৰাখিবলৈ সেই বিদ্যালয়ত তৎক্ষণাত এজন শিক্ষকক নিযুক্তি দিব লাগিব, হয় প্ৰত্যক্ষভাৱে নিযুক্তিৰ জৰিয়তে বা হাই পিটিআৰ বিদ্যালয়ৰ পৰা বদলিৰ জৰিয়তে।
The Right of Children to Free and Compulsory Education (RTE) Act, 2009 in its Schedule lays down Pupil Teacher Ratio (PTR) for both primary and upper primary schools. At primary level the PTR should be 30:1 and at the upper primary level it should be 35:1. The Rashtriya Madhyamik Shiksha Abhiyan (RMSA) framework stipulates that the PTR at secondary level should be 30:1.
As per Unified District Information System For Education (UDISE) the PTR at national level for elementary schools is 24:1 and for secondary schools it is 27:1. The PTR in most of the States and UTs is found to be satisfactory. However, since some schools have lesser teachers than the required number, it is clear that while there are sufficient teachers, the main issue is their correct deployment.
Globally, there are variations in the optimum number of students taught in a particular class and as such the data is not uniformly comparable. Data from the UNESCO Institute of Statistics on PTR in primary schools shows that India has a national PTR comparable to countries with similar social-economic indicators.
The recruitment, service conditions and redeployment of teachers are primarily in the domain of respective State Governments and UT Administrations. However, the Central Government through the flagship programmes of Sarva Shiksha Abhiyan (SSA) at elementary level and Rashtriya Madhyamik Shiksha Abhiyan (RMSA) at secondary level provides assistance to the State Governments and UTs for additional teachers to maintain appropriate PTR as per the prescribed norms for various levels of schooling.
The Central Government has been consistently pursuing the matter of expeditious recruitment and redeployment of teachers with States and UTs at various fora. Advisories on this issue have also been issued to States and UTs from time to time.
This information was given by the Minister of State (HRD), Shri Upendra Kushwaha today in a written reply to a Rajya Sabha question..
Download the english pdf transfer act click here
whatsapp-8133072778
0 Comments